Jak szybko zdobyć pracę dzięki rozmowie kwalifikacyjnej?

Czas czytania~ 2 MIN

O przebiegu rozmowy a jej wyniku decyduje, oprócz Twoich wiedzy i wykształcenia, Twoja osobista prezentacja. Osoba prowadząca rozmowę już przeczytała Twoje CV i list motywacyjny, teraz będzie się bardzo uważnie przyglądać, czy jesteś podobne cechy i entuzjazm. Istotną rolę, szczególnie w spotkaniu twarzą w twarz, odgrywa wygląd zewnętrzny, on decyduje o pierwszym wrażeniu pracodawcy i jego dalszym zainteresowaniu. Warto zatem zadbać o swój wizerunek.

Świetny wygląd poprawia również samopoczucie oraz dodaje pewności siebie i energii, a toż w ciągu rozmowy kwalifikacyjnej z pewnością bardzo się przydaje. Przez Twój zadbany wygląd wyraża się również szacunek do rozmówcy i świadomość powagi sytuacji. Pamiętaj również o tym, że nowa praca to kolejny etap w Twoim życiu. Przemyślane zmiany w Twoim wyglądzie, na jakie zdecydujesz się teraz, będą procentowały w przyszłości. Jeśli wybrałaś już firmę, do której chcesz złożyć ofertę, warto, abyś przyjrzała się stałym pracownikom, ich wyglądowi, sposobowi ubierania się itp. Zakłady pracy poszukują ludzi, którzy będą pasowali do ogólnego wizerunku firmy i zespołu już pracującego.

Pamiętaj: Nie tylko Ty masz być zdrowa dla firmy, ale również firma dla Ciebie! Jeśli Twoje CV zostało już przyjęte i otrzymałaś zaproszenie na rozmowę, masz powód i motywację, aby zebrać jak bardzo jak najdokładniejszych informacji o firmie i osobie pracodawcy. Pakiet informacje o firmie doda Ci energie i pewności siebie oraz zredukuje stres. Ten wcześniejszy wywiad jest także dla Ciebie potwierdzeniem, że wybrałaś właściwy kierunek poszukiwań i postawiłaś „na całego konia”, ale również pozwoli Ci się w porę wycofać.

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej mowa będzie nie tylko o Tobie i o ewentualnym zatrudnieniu, ale i o firmie, jej potrzebach, celach i oczekiwaniach wobec pracowników. Jeśli dobrze przygotujesz się, pracodawca z pewnością to zobaczy i doceni Twoją myśl i zaangażowanie.

Bardzo dobrym źródłem wiedzy o firmach są media, przede wszystkim prasa i Internet. Większość firm wydaje własne materiały promocyjne, katalogi lub broszury, a także organizuje tzw. drzwi otwarte, wykłady lub otwarte szkolenia. Nieocenionym źródłem, szczególnie jeśli chodzi o wiadomości na temat konkretnych osób lub stanowisk, są Twoi znajomi lub „znajomi znajomych”.

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
    cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
    Zamknij komunikat close