Kilka tricków, by efektywnie pracować z domu

Czas czytania~ 2 MIN

Dla pracodawców praca w domu może zwiększyć produktywność i obniżyć koszty, podczas gdy pracownicy cieszą się korzyściami, takimi jak elastyczność godzin pracy i brak dojazdów, a więc i więcej czasu oraz pieniędzy. Jednak aby efektywnie pracować w domu, musisz upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebujesz, by zajęcie było efektywne i przyjemniejsze niż zazwyczaj. Oto kilka tricków, które mogą Ci się przydać.

Zaaranżuj wnętrze

Oczywiście to sposób dla tych, którzy zaczynają pracę zdalną na pełen etat. Jeśli jesteś w domu tylko jakiś czas, nie powinieneś przesadnie przestawiać mebli, malować pokoju czy zmieniać jego wystroju. Aranżacja biura domowego jest ważna, bo może wpłynąć na produktywność.

Efektywność pracy zwiększy się, gdy znajdziesz swój sposób na skupienie, organizację pracy, samodyscyplinę. Pomóc w tym może otoczenie – funkcjonalne, dopasowane do Twoich potrzeb, ładne – w którym czujesz się dobrze. Pomyśl o tym, by praca w domu była przyjemnością.

Korzystaj z tego, co daje smartfon

Jeśli Twoja praca polega na wykonywaniu połączeń międzymiastowych lub międzynarodowych, sprawdź aplikacje na telefon. Będą nie tylko funkcjonalne, bo pozwalają tanio dzwonić przez Internet na całym świecie, ale także wygodniejsze niż jednoczesna praca na komputerze i rozmowa przez niego.

Do tego różnego rodzaju aplikacje pozwalają także na organizację pracy. Możesz sięgnąć na przykład po metodę pomidora, czyli okres pracy przedzielony krótkimi, pięciominutowymi przerwami. To pozwoli Ci na optymalne dopasowanie metod wykonywania obowiązków zawodowych przez internet.

Zminimalizuj czynniki rozpraszające

Jeśli masz za oknami szczekającego psa lub sąsiad nie może rozstać się z wiertarką, rozważ zainwestowanie w słuchawki redukujące hałas. Jeśli musisz zająć się dziećmi, zrób to zanim zasiądziesz do pracy, o ile oczywiście możesz. Wówczas bądź dla dzieci rano i zamień się z kimś ich opieką wieczorem.

Taki podział pozwoli Ci uniknąć notorycznego wstawania od zaczętej pracy, co według badań powoduje, że efektywność wykonywanych czynności może spaść nawet o 75%. Warto więc walczyć z czynnikami, które mogą Cię rozpraszać. W końcu chodzi o to, by jak najbardziej efektywnie wykorzystać odpowiedni czas pracy.

Pracuj, ale myśl

Pamiętaj, że czasem lepiej najpierw pomyśleć i zorganizować sobie pomoc, a dopiero potem siadać do pracy. Niewłaściwe przygotowanie się do zadań wykonywanych zdalnie, w domu, może sprawić, że wszystko zajmie Ci zdecydowanie zbyt wiele czasu, a Ty poczujesz się sfrustrowany. Unikaj tego!

Twoja ocena artykułu:
Dokonaj oceny przyciskiem
    cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
    Zamknij komunikat close